قیمت مصوب بتن آماده در سال 1400 -1401

۸ بازديد

بروز رسانی : 10/ 05 / 1401 - قیمت بتن آماده 

مقدمه

با افزایش روز افزون جمعیت، نیاز به ساخت و ساز به طور چشم‌گیری افزایش یافته ‌است. همین امر سبب اهمیت سرعت اجرای پروژه می‌باشد. یکی از اصلی‌ترین راه‌های افزایش سرعت ساخت، استفاده از بتن آماده است.

بتن که اصلی‌ترین پایه ساخت و ساز می‌باشد به دو صورت کارگاهی و آماده در دسترس است. بتن آماده شکل سیال بتن است که در کامیون‌های همزن به محل‌های ساخت و ساز تحویل داده می‌شود و به شکل دلخواه ریخته می‌شود.

استفاده همه جانبه از بتن آماده به عنوان مصالح ساختمانی عمدتاً به دلیل دو مزیت است، ارزان بودن آن و همچنین تنوع زیادی که در طراحی و عملکرد آن وجود دارد، زیرا به شکل سیال می‌توان آن را در قالب‌هایی با هر شکلی ریخت. همچنین علت افزایش تقاضا برای بتن آماده، صرفه‌جویی در تهیه میکسرهای بتن تخصصی می‌باشد.

برای شروع هر پروژه ساختمانی برآورد هزینه مصالح قدم نخست می‌باشد. دانستن نحوه برآورد قیمت بتن آماده به عنوان ماده مهم و اولیه ساخت و ساز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

قیمت بتن آماده

قیمت بتن آماده در ابتدا به مواد خام، شیوه عمل‌آوری، دستگاه میکسر و عیار بتن بستگی دارد.‌ همچنین انتقال مصالح، شرایط آب‌وهوایی و نیروی کار در قیمت بتن ‌آماده موثر می‌باشد.

قیمت بتن آماده  بیشتر به تغییرات قیمت سیمان نسبت به قیمت شن و ماسه حساس می‌باشد. زیرا سهم سیمان از هزینه های مواد صنایع آماده حدود 60 درصد بیشتر از سهم ماسه و شن است

جالب است بدانید افزایش قیمت فولاد بر قیمت بتن آماده تاثیر مستقیم دارد. علت این امر جنس فولادی میکسرها می‌باشد.

عوامل موثر در تخمین قیمت بتن آماده

برای تخمین قیمت بتن آماده در ابتدا باید مقاومت بتن، اسلامپ و حجم مورد نیاز بتن ریزی مشخص شود. که در ادامه به توضیح مختصری در رابطه با آنها پرداخته می‌شود.

  1. بتن مصرفی رایج، بتن با عیار 350 می‌باشد که بتن C25 می‌باشد. عدد بعد از C نشانگر مقاومت بتن بر حسب واحد مگاپاسکال می‌باشد.

عیار بتن به میزان سیمان مصرفی بستگی دارد. واحد حجم بتن در ایران متر مکعب می‌باشد. بنابراین، هر کیلوگرم گرم سیمان برای ساخت یک متر مکعب بتن، عیار آن بتن را مشخص میکند. کمترین عیار بتن 150 می‌باشد که برای آماده سازی کف فنداسیون استفاده می‌شود و به نام‌های بتن مگر، بتن نظافت و بتن رگلاژ معروف است. همپنین بیشترین عیار بتن 450 می‌باشد.

  1. اسلامپ بتن کارایی و روانی بتن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در هنگام دریافت بتن آماده به اسلامپ آن توجه شود و در صورت کمتر بودن اسلامپ از مقدار مقرر از استفاده آن اجتناب شود.

همچنین در صورت اسلامپ بالای بتن آماده پس از تبخیر آب اضافی، بتن دچار ترک‌های ریز و مویی و حتی ترک‌های بزرگ می‌شود.

  1. با دانستن طول و عرض و ارتفاع محل بتن ریزی حجم بتن ریزی مشخص میشود. به عبارت ساده‌تر مساحت بتن ریزی که می‌تواند هر شکلی باشد در عمق آن محل ضرب شده و حجم بتن ریزی حاصل می‌شود.

تاثیر مواد افزودنی بر قیمت بتن آماده

ممکن است بر اساس نوع کاربری نیاز به مواد افزودنی خاصی در طرح اختلاط بتن آماده باشد. مواد افزودنی می تواند بر کارایی (چقدر راحت بتن را می توان به شکل درآورد)، زمان پخت، رنگ، تخلخل و سایر ویژگی ها تأثیر بگذارد.  این انعطاف پذیری در ویژگی های فیزیکی محصول نهایی، دامنه استفاده از بتن آماده را افزایش داده است.

در این صورت مقدار و نوع مواد افزودنی ماننده فوق روان‌کننده مورد نظر باید تعیین شود و به کارخانه تولید بتن آماده اطلاع داده شود تا قیمت بتن آماده بر اساس آن داده شود.

تاثیر دمای هوا بر قیمت بتن آماده

  1. در فصول گرم سال با توجه به دمای محیط و به جهت پایین آوردن دمای بتن، به ازای هر قالب یخ مصرفی، به قیمت بتن آماده اضافه خواهد شد.از بین روش‌های کاهش دمای بتن استفاده از یخ رایج‌تر می‌باشد. از مزایای یخ این است که می‌توان آن را ذخیره نمود و یخ‌سازها می‌توانند تقریباً به طور پیوسته کار کنند.
  2. در فصول سرد سال به ازای هر متر مکعب بتن باآبگرم به قیمت بتن آماده اضافه خواهد شد. یکی از روش‌های کم هزینه و مؤثر جهت گرم کردن بتن آماده، افزایش دمای آب بتن است. در صورت مصرف سنگدانه‌ها با دماها و رطوبت‌های مختلف، لازم است آب با دماهای مختلف برای تولید بتن استفاده شود.

بتن آماده تحت نظر متخصصین توانمند و حرفه‌ای با توجه به تمام ریزه کاریی‌های اجرایی و شرایط محیطی حاکم بر منطقه ساخته می‌شود. مواد اولیه با دقت بالا با یکدیگر ترکیب می‌شوند. همین موضوع کیفیت این نوع بتن‌ها را افزایش داده و موجب پایداری و دوام بالاتر ساختمان مورد نظر می‌شود.

تاثیر حمل بار بر قیمت بتن آماده

تولیدکنندگان بتن آماده فقط تولیدکننده نیستند، بلکه تدارکات هستند: آنها معمولاً در مدت کوتاهی، یک محصول فاسد شدنی را به خریدارانی که حساس به زمان اند، در مکان‌های مختلف تحویل می‌دهند. داشتن چندین کارخانه در یک منطقه محلی و هماهنگ کردن تحویل آنها از طریق یک دفتر مرکزی یک مزیت شرکت‌های بتن می‌باشد.

فاصله از محل تولید تا مکان پروژه در قیمت بتن آماده موثر است. افزایش فاصله حمل موجب افزایش هزینه می‌گردد. باید توجه داشت که بتن آماده باید در نزدیکی مشتریان خود تولید شود. مشکل حمل و نقل به این دلیل به وجود می‌آید که بتن آماده به شدت فاسد شدنی است. این نوع بتن قبل از اینکه سخت شود باید کاملاً از کامیون تخلیه شود.

تاثیر نوع بتن ریزی بر قیمت بتن آماده

بتن ریزی برای فنداسیون، سقف و دیوارها با قیمتی متفاوت انجام می‌شود. هر چه مساحت بتن ریزی افزایش یابد، قیمت بتن ریزی کاهش پیدا کرده و همچنین هر چه ضخامت بتن ریزی افزایش یابد، قیمت افزایش می‌یابد.

به‌کارگیری تیمی کاربلد و با تجربه در هزینه بتن آماده نقش بسزایی دارد. به این علت که هر اشتباه و خطایی در حین کار به معنای افزایش هزینه بتن ریزی می‌باشد.

 



بیشتر بخوانید - رزین سنگ مصنوعی

قیمت بتن آماده 1401

بیشتر بخوانید - فرمول سنگ مصنوعی

قیمت بتن آماده

بتن آماده در ایران مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 6044 << نام بتن آماده-ویژگی ها >>تولید و تامین می گردد . این استاندارد به بررسی الزامات و مواردی که باید هنگام سفارش بتن آماده مورد توجه قرار گیرد پرداخته و ویژگی های بتن تازه را مورد بررسی قرار می دهد .
مطابق اطلاعیه رسمی ارائه شده توسط انجمن صنفی تولید کنندگان بتن آماده و قطعات بتنی ایران قیمت هر متر مکعب بتن آماده با رده بتنی C25 و با اسلامپ 8 به اضافه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده 9،700،000 می باشد.
با توجه به موارد فوق تحلیل قیمتی بتن آماده در زیر ارائه شده و در پایان توصیه هایی در ارتباط با آن ارائه می گردد .
برای سفارش و مقایسه قیمتی بتن آماده باید عوامل مختلفی شامل ساخت بتن ، عوامل موثر بر طرح اختلاط بتن و همچنین الزامات اجرایی ریختن بتن تازه مورد توجه قرار گیرد که به اختصار مطالبی در ارتباط با آن ارائه می گردد.

 

وکیل ملکی :

 

وکیل جرایم رایانه ای:

 

وکیل خانواده :

 

وکیل طلاق توافقی :

 

وکیل مهریه :

 

 

وکیل کلاهبرداری :

 

وکیل مواد مخدر :

 

وکیل قتل :

 

وکیل کیفری :

 

وکیل مهاجرت :

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.